Okazuje się, że nie tylko…

Okazuje się, że nie tylko Polacy są entuzjastami wskrzeszania marek samochodów rodem z komuny. Niemcy w 2009 r. zaprezentowali elektrycznego następcę Trabanta XD Jak słusznie zauważacie, minęło już 11 lat, a o produkcji nic nie słychać. Podobnie zresztą jak z naszą Syreną.

Wincyj info: Na targach we Frankfurcie nad Menem w 2009 roku przedsiębiorstwo IndiKar – Individual Karosseriebau GmbH (jeden z trzech partnerów projektu) zaprezentowało nowy prototyp samochodu, który miał wejść do produkcji w roku 2012. Był to trzydrzwiowy hatchback o wydłużonym rozstawie osi. Mimo zmiany proporcji podstawowy kształt nadwozia został zachowany.

Dwusuwowy silnik zastąpiony został elektrycznym napędem przednich kół silnikiem asynchronicznym o mocy 45–47 kW. Samochód (według danych podanych przez producenta) mógł osiągać prędkość 130 km/h. Akumulatory litowe zapewniały przejechanie do 160 km.

Wymiary zewnętrzne pojazdu: długość: 3950 mm; szerokość: 1690 mm; wysokość: 1500 mm oraz rozstaw osi 2450 mm

https://pl.wikipedia.org/wiki/Trabant_(samoch%C3%B3d)#nT

#samochody #motoryzacja #prl #komuna #niemcy #nrd #historia #ciekawostki #samochodyelektryczne